Gradnja nove železniške proge Divača–Koper, enega največjih infrastrukturnih projektov v državi, dosega pomemben napredek. 

Danes, 11. aprila 2025, si je potek del ogledala ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek, ki je ob ogledu potrdila, da dela potekajo v skladu s časovnim in finančnim načrtom.

Na gradbišču je bilo doslej izvedenih že več kot 80 odstotkov vseh načrtovanih del, zgrajenih je 37 kilometrov predorov, zaključeni so vsi viadukti, položene pa so tudi že prve tirnice. S tem je projekt vstopil v novo, ključno fazo – pripravo na vzpostavitev vozne infrastrukture.

Ogleda gradbišča se je udeležil tudi generalni direktor Slovenskih železnic, Dušan Mes, saj bo nova proga imela pomembno vlogo za prihodnji razvoj tako potniškega kot tovornega železniškega prometa v Sloveniji.

Napovedana časovnica ostaja nespremenjena

Vlada RS in investitor 2TDK ohranjata cilj, da bo proga v marcu 2026 prevozna in pripravljena na testiranja. Ob tem velja poudariti, da nova proga prinaša številne prednosti za pretočnost in kakovost železniškega sistema.

Ko bo proga operativna, bo omogočala:

– povečanje dnevnega števila vlakov s 94 na 212 (ob enotirni uporabi),

– krajši potovalni čas potniških vlakov med Divačo in Koprom – s 45 na 17 minut,

– krajši čas prevoza tovornih vlakov – s 100 na 30 minut.

Zahtevni geološki pogoji, premišljene tehnične rešitve

Kot je bilo poudarjeno ob obisku, projekt vključuje tudi zahtevne geološke razmere – od nepredvidenih kraških pojavov do plazov. Kljub izzivom gradnja napreduje tekoče, z uporabo tehnično premišljenih in varnih rešitev.

Slovenske železnice bodo kot končni uporabnik nove proge ključno prispevale k njenemu učinkovitemu vključevanju v železniški sistem. Nova povezava bo bistveno izboljšala zanesljivost, pretočnost in trajnost slovenskega železniškega prometa, tako na nacionalni kot mednarodni ravni.