Tako živahno je bilo danes ob dnevu železnic v Železniškem muzeju Slovenskih železnic. V začetku junija že tradicionalno obeležujemo dan železničarjev, ko je junija leta 1846 na slovensko ozemlje pripeljal prvi vlak. Z dnevom železničark in železničarjev se spominjamo bogate železniške dediščine ter izjemnega razvoja gospodarstva in družbe, ki ga je v naše kraje prinesla železna cesta. V minulih dveh letih zaradi omejitev, ki jih je prinesla koronakriza, nismo zaznamovali tega dne, zato je bilo danes še bolj slovesno in praznično. V letih 2020, 2021 in 2022 so namreč številni železničarji in železničarke izpolnili trideset let dela na železnici, kar je gotovo zelo pomemben in visok jubilej na vsaki poklicni poti. Vsem jubilantom iz omenjenih let, ki so prejeli tudi priznanja, je danes iskreno čestital tudi prvi železničar – generalni direktor skupine Slovenske železnice Dušan Mes.

Spomnil je, da je skupina Slovenske železnice v minulih letih opravila zahtevno delo in je v dobri in stabilni kondiciji. Na področju mobilnosti oziroma potniškega prometa bo do konca leta po slovenskih tirih zapeljalo vseh 52 novih sodobnih potniških vlakov Stadler. V prihodnjih mesecih bosta objavljena nova razpisa za nakup še 20 dodatnih potniških vlakov ter 20 sodobnih potniških vagonov in štirih večsistemskih lokomotiv, ki bodo vozili v mednarodnem prometu. Do leta 2025 bo po načrtih celovito posodobljen vozni park potniškega prometa Slovenskih železnic. »Z nakupom Nomaga Slovenske železnice uresničujemo strateško nalogo – postati hrbtenica javnega potniškega prometa,« je ob današnjem druženju poudaril generalni direktor. Danes delamo za to, da bomo v prihodnosti steber mobilnosti v Sloveniji, z različnimi storitvami in produkti, s katerimi bodo naši uporabniki zadovoljni.

 

Dušan Mes se je na današnjem druženju železničarjev, ki so ga popestrili tudi nastopi Folklorne skupine Tine Rožanc, Godbe Slovenskih železnic ter skupine Mambo Kings, dotaknil tudi lastniškega vstopa češkega strateškega partnerja v SŽ – Tovorni promet. »Mnogokrat me sprašujejo, ali je strateško partnerstvo zares potrebno. Tovorni promet tudi brez strateškega partnerja posluje relativno uspešno. Strateški partner nam bo omogočil hitre in nujne posodobitve voznega parka tovornega prometa (lokomotiv in vagonov) ter širitve na tuje trge, bodisi s prevzemi podjetij ali z ustanavljanjem svojih družb.« Kot je danes še povedal generalni direktor skupine Slovenskih železnic, poteka v zadnjih letih intenzivno posodabljanje in nadgrajevanje železniške infrastrukture zlasti na železniškem križu. V prihodnjih letih pa bo treba začeti tudi z dejavnim posodabljanjem regionalnih prog, za kar si bodo Slovenske železnice prizadevale. Drugi tir proti Kamniku, Kranju in Grosuplju mora biti v središču tovrstnih projektov, je ob današnjem dnevu železnic še sporočil Dušan Mes.