V Portorožu poteka tridnevni Logistični kongres 2024, ki se ga udeležuje kot diamantni sponzor tudi SŽ – Tovorni promet. Prvi dan kongresa je minil v znamenju podelitev nagrad za najboljšega logista leta 2023, ki je postala mag. Melita Rozman Dacar, direktorica SŽ – Tovorni promet. Drugi dan kongresa se je pričel s plenumom in predavanjem Melite Rozman Dacar, ki je spregovorila o celovitih prevoznih storitvah kot podpora gospodarstvu.

Melita Rozman Dacar se je v uvodu ponovno zahvalila za prejeto nagrado Lobist leta 2023 in ob tem dodala, da je to zasluga celotnega teama sodelavcev na SŽ – Tovorni promet in vseh tistih, s katerimi rešujejo logistične izzive in pišejo uspešno zgodbe.

»SŽ – Tovorni promet ponuja celovite storitve v klasičnem in intermodalnem prometu za kupce doma in v tujini,« je direktorica predstavila družbo SŽ – Tovorni promet, ki je zanesljivo podjetje usmerjeno k inovacijam in je vodilni železniški prevoznik v Sloveniji ter eden največjih slovenskih izvoznikov. Ob tem je kot eno izmed ključnih stvari izpostavila internacionalizacijo transporta: »Priložnost nam dajo velike korporacija, ki so že sedaj del naše logistične verige.« Kot največjega strateškega kupca je Melita Rozman Dacar izpostavila Luko Koper, kjer spremljajo njihovo strategijo tudi s ciljem, da se lahko SŽ – Tovorni promet prilagaja njihovim potrebam. »Moje mnenje je, da je prihodnost intermodalni promet, zato moramo delati na več področjih, da bomo lahko sledili zahtevam ladjarjev in operaterjev, da bodo lahko svoje storitve izvajali na naših koridorjih,« je še dodala.

»Imamo transportne povezave po celotni Evropi. Naš ključni trg je Avstrija, sledita Madžarska in Italija. Produkte pripravljamo glede na to, kakšne so potrebe trga in kupcev,« je še povedala direktorica SŽ – Tovorni promet.

Podjetje ima trenutno v voznem parku 143 lokomotiv od tega je 70 elektro lokomotiv ter 2550 vagonov. »V lasti imamo tudi skladišča. Naše sestrsko podjetje Feršped lahko tudi ponuja celovite logistične rešitve. Domača naloga pa nas čaka na prekladalni mehanizacije, kjer je potrebno posodobiti naše kontejnerje, da bodo digitalizirani in inovativni. Tukaj je točka, kjer zdaj delamo spremembe.«

V nadaljevanju predavanja je direktorica SŽ – Tovorni promet izpostavila, da se trenutno ukvarjajo z nekaterimi infrastrukturnimi izzivi, saj se železniško omrežje posodablja in nadgrajuje: »Od Kopra do Hodoša lahko imamo 40 momentov, ki se jim moramo prilagajati in biti inovativni. Že včeraj sem povedala, da je izjemnega pomena povezovanje. Pri takšnih infrastrukturnih ovirah ne moreš biti edini točen, kar pa si kupec normalno želi. Vendar si vedno prizadevamo najti neko rešitev.« »Včasih imamo tudi težave z zamudami ladij in posameznimi predstavniki logistične verige. Takrat je zelo pomembno, da se poslušamo in iščemo rešitve. V primeru, če tega ni, lahko pride do kaosa, ki pa smo ga že doživeli.« Tukaj je Melita Rozman Dacar opozorila, da je bilo leta 2023 kar za 74 % več zapor tirov kot leta 2022, in sicer skupaj 1.566 dni (37.584 ur) v primerjavi z 900 dnevi (21.600 ur) skupnih zapor leta 2022. Kljub temu je SŽ – Tovorni realiziral in dosegel vse številke preteklih let.

Melita Rozman Dacar je prepričana, da bo po koncu nadgradenj železniške infrastrukture in končanju drugega tira veliko lažje in se bo železniški transport povečal: »Izgradnja drugega tira Divača-Koper (2021-2026) – z modernizacijo obstoječega tira in izgradnjo drugega tira se bo prepustna zmogljivost z 90 vlakov na dan oziroma 14 milijonov neto ton na leto zvečala na 212 vlakov na dan oz. 36,9 milijona ton na leto.«

Da bi bil SŽ – Tovorni promet v prihodnosti še boljši ponudnik logističnih storitev, so uvedli težje vlake in vzpostavili sistem Single Wagon in Single Wood za prevoz posameznih vagonskih pošiljk v Sloveniji z navezavo na mednarodne blagovne tokove. Sklepajo dogovore s prevozniki na mejah za zagotovitev optimalne primopredaje vlakov in njihovo interoperabilnost. Ker jim je pomembno pravočasno obveščanje so uvedli telefonsko linijo, kjer 24/7 skrbijo za ključne kupce in nadzirajo izvedbo projektov prevozov za posamezen segment blaga in kupcev.

V zaključku predavanja je direktorica SŽ – Tovorni promet mag. Melita Rozman Dacar izpostavila, da podjetje pod njenim vodstvom vedno strmi k inovativnosti. Poudarila je tudi, da se je treba povezovati in pri iskanju rešitev stopiti skupaj.