V Portorožu od 27. do 29. marca poteka tridnevni Logistični kongres 2024. Včerajšnji dan je bil v znamenju podelitve nagrade Logist leta 2023, ki jo je prejela direktorica SŽ – Tovorni mag. Melita Rozman Dacar. Današnji dan je bil obarvan z zanimivimi predavanji in okroglimi mizami, na katerih je sodelovala tudi včerajšnja nagrajenka.
Novico uvodnega predavanja direktorice mag. Melite Rozman Dacar lahko najdete na povezavi TUKAJ. Po končanih zanimivih predavanjih je sledila okrogla miza z naslovom Vpliv ESG standardov na poslovanje v regiji, ki jo je moderiral dr. Igor Jakopin.
»Prevozniki, naši kupci in ladjarji se zavedajo, da je železniški promet prihodnost,« je uvodoma povedala Melita Rozman Dacar. Na vprašanje moderatorja kaj bi morale države v regiji storiti za vzpodbujanje nadaljnjega razvoja železniškega transporta, je direktorica Melita Rozman Dacar odgovorila, da bi morali končno priti do neke sistemske strategije slovenske logistike, ki bi ji potem sledili na vseh nivojih. Kot drugo zadevo je direktorica SŽ – Tovorni promet izpostavila izzive nesinhronizirane gradnje po celotni regiji. »Recimo imamo v Sloveniji blizu Madžarske meje dela in ko jih mi zaključimo, Madžari začnejo s svojimi deli. Stroka bi se morali pogovarjati tudi o tem, kako investicijam slediti. Projekti, ki se izvajajo morajo biti dolgotrajni in ne smejo se menjavati na vsaka dva meseca. Kolegi iz cestnega transporta se namreč lažje prilagajajo spremembam kot železnice.« Ob tem je direktorica tudi opozorila, da ne smemo pozabiti na intermodalnost. Izpostavila je tudi, da se ob gradnji industrijskih in ostalih središč vedno znova pozablja na železnice in povezljivost z njimi.
»Prav je, da se razvija železniški tovorni in potniški promet. Na tem mestu moram dati vse pohvale vodstvu družbe SŽ in državi, ki se zavedajo težav, ki pestijo tovorni promet,« je na okrogli mizi še povedala mag. Melita Rozman Dacar.
Moderator dr. Igor Jakopin je izpostavil, da različne turbulence, kot so vojne, vplivajo na oskrbovalne verige v regije. Direktorica mag. Melita Rozman Dacar je ob dodala, da se zadnje mesece soočajo z ukrajinsko krizo in tudi z infrastrukturnimi deli: »V SŽ – Tovorni promet smo se na razmere prilagajali iz dneva v dan. Prišle so poplave in smo se morali znova prilagajati.« »V primeru, da je tovora malo, se prilagajamo tako, da optimiziramo procese in pozorno spremljamo tokove blaga ter smo vedno v pripravljenosti, da kupcem ponudimo še boljši servis.«