Struktura porabnikov energije
87,0 %
Tirna vozila
1,6 %
Cestna vozila
11,4 %
Objekti
Raba energije in ogljični odtis sta v podjetju čedalje bolj pomemben kazalnik na področju stroškov in zaščite okolja.
Železniški promet je izjemno energetsko in okoljsko učinkovita vrsta prometa, zato je v času razogljičenja prometa v svetu izjemno privlačen in promoviran kot trajnostni način prevoza
STRUKTURA PORABLJENE ENERGIJE V ŽELEZNIŠKEM TRANSPORTU NA SŽ

Petdeset odstotkov električne energije, ki jo porabijo električna tirna vozila Slovenskih železnic, je pridobljenih iz obnovljivih virov energije, kar pri prevozu tovora in potnikov železniškemu sistemu omogoča znatno manjši ogljični odtis.
Ogljični odtis na tirnih vozilih SŽ leta 2023

V družbi SŽ – Tovorni promet, d. o. o., na NTKM

V družbi SŽ – Potniški promet, d. o. o., na PKM
Prikaz okoljske učinkovitosti železniškega prometa v primerjavi s konkurenčnimi vejami prometa

na NTKM: tovorni vlak (lastni izračun), tovornjak (povprečje Evropske unije)

Na PKM: potniški vlak Slovenskih železnic (lastni izračun), avtobus (povprečje Evropske unije) in avtomobil (povprečje Evropske unije) Izpusti emisij CO2 v transportu na Slovenskih železnicah
Železniški promet v Sloveniji porabi 1 % vse energije, ki jo porabi prometni sektor
Promet v Sloveniji je leta 2017 porabil 38 odstotkov vse energije v državi. Pri prometu največji delež energije porabi cestni promet, delež železniškega prometa pa je le okoli en odstotek.
Železnice danes prepeljejo 65 odstotkov vlakov na električni pogon. Pri tem ima železnica izrazito prednost, saj za zdaj nobena druga zvrst prometa ne more uporabljati električne energije za komercialni transport v takšnem obsegu.